Poradnik

Projektowanie wielkiego formatu w druku soczewkowym nie jest takie trudne. Poni偶ej przedstawiamy kilka porad i wskaz贸wek aby unikn膮膰 b艂臋d贸w podczas przygotowywania materia艂贸w.聽 Wykorzystuj膮c nasze porady oraz do艣wiadczenie zdobyte na tym polu, pozwoli to zaoszcz臋dzi膰 sporo czasu.聽Zach臋camy r贸wnie偶 do kontaktu z nami na pocz膮tku fazy tw贸rczej aby unikn膮膰 typowych b艂臋d贸w .聽

Kilka prosta zmian i przer贸bek mo偶e przekszta艂ci膰 zwyk艂y projekt w idealnie nadaj膮cy si臋 do druku soczewkowego .

Efekt 3D - g艂臋bia

- Kolory s膮 bardzo wa偶ne . Obraz nie powinien by膰 zbyt ciemny .
-
B膮d藕 ostro偶ny z u偶ywaniem mocnych kolor贸w.
- Nie uzyskamy efektu 3D na sta艂ych obszarach kolorystycznych.聽
-
Jasne i 偶ywe kolory ustawiamy z przodu, zimne z ty艂u.聽
- Obrazy t艂a powinny mie膰 jak najwi臋cej szczeg贸艂贸w, o ile to oczywi艣cie mo偶liwe.聽
-
Najwi臋ksza ostro艣膰 jest w centralnym punkcie projektu.聽
-
Nie stosowa膰 ma艂ych liter tekstu, gdy偶 pod soczewk膮 b臋d膮 one rozmyte.
- Dla soczewki 40 LPI - najmniejsza czcionka to 16 pkt.
-
Czcionki z rodziny Sans s膮 lepsze ni偶 Serif , s膮 one bardziej czytelne .

Efekt zmiany obrazu / ruchu - flip/flop , animacja

- Dobry Flip - to Flip dwuobrazkowy.聽
- Unika膰 wysokiego kontrastu w najwa偶niejszych obszarach obrazu.
- Wysoki kontrast mo偶e spowodowa膰 " zjawy " ( niewielkie cienie聽 mi臋dzy obrazami ).聽
-
Czcionki z rodziny Sans s膮 lepsze ni偶 Serif , s膮 one bardziej czytelne.聽
-
Im bardziej obrazy s膮 podobne do siebie , tym wi臋cej obraz贸w mo偶e by膰 zastosowanych w projekcie.聽
- Dla animacji g贸ra/d贸l mo偶na
stworzy膰 animacj臋 z 5-10 klatek. Czasami dopuszczamy te偶 kilkana艣cie klatek animacji.
- Animacja w g贸r臋 / w d贸艂 dzia艂a lepiej ni偶 w lewo / prawo.聽
-
Zachowaj stabilny obraz w cz臋艣ci projektu .
- Gdy ka偶da cz臋艣膰 projektu jest animowana ,efekt mo偶e by膰 nieco dezorientuj膮cy.